Ważne! Nowe obowiązki dla fundacji i stowarzyszeń wpisanych do KRS


Nowe obowiązki dla fundacji i stowarzyszeń
Nowe obowiązki dla fundacji i stowarzyszeń 
2021-12-16

W dniu 31 października 2021 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, która wprowadziła istotne zmiany do regulacji Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych.

Po nowelizacji ustawy obowiązek zgłaszania beneficjentów rzeczywistych do CRBR obejmuje prawie wszystkie organizacje pozarządowe. Do katalogu dodano m.in.: fundacje, stowarzyszenia podlegające wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego oraz spółdzielnie. Wymóg ten omija stowarzyszenia zwykłe.

Niedokonanie tego wpisu będzie wiązało się z wysokimi karami finansowymi. Ostateczny termin zgłoszenia mija 31 stycznia 2022 r.

Komunikat Ministerstwa Finansów: https://www.gov.pl/web/finanse/komunikat-nr-36-dotyczacy-zmian-w-systemie-crbr-po-30-pazdziernika-2021-r

Link do rejestracji: https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/

Monitor Polski

Elektroniczny Dziennik Urzędowy

Dziennik ustaw

ePUAP

  • Data aktualizacji: 2024-04-25 15:20
  • |
  • Licznik odwiedzin: 14 032 867